Wednesday, August 24, 2011

Buffet Ramadhan....Fuyooo




Buffet…mmg tersangatlah sinonimnya ngan bulan posa. Kat mana-mana pun aka nada buffet buka posa ni. Bagi yang suka makan macam aku ni…bulan ni macam “heaven”..(agaknya tu lah sebabnya berat badan aku tak turun turun…waaa). Buat tahun ni first week of buka posa kita pegi Shangrila…klu tak silap harganya dalam 125++ seorang. Makanannya tak yah citerlah mmg lah best nama lagi hotel 5 bintang kan..tapi yang penting bagi aku bila ke hotel tiga bintang ni mesti ada salmon…huhu…my favorite tu. Range makanan dari kambing..(tergolek seekor..besar giler) macam nak sama besar ngan aku lak hehe..makanan ala ala middle east, pas tu makanan melayu, macam smbal udang dan macam macam, makanan jepun dari sushi, salmon, udang dan oyster..hingga lah ke Dim sum. Tu belum masuk dia punya desert lagi…maccoron, kuih kuih melayu, pudding, buah bersalut coklat dan macam macam sampaikan goring cempedak pun ada..kenyang …alhamdullilah.

Sari ratu grand, berhadapan ngan HSBC jalan sultan ismail 59nett untuk sorang. Problem ngan sari ratu ni (setelah dua tahun berturut aku datang untuk buffet ramadhan), klu makanan tu dah abis diaorang replace ngan makanan lain…mmm..klu kawan ko dapat ketam..klu korang terlambah sikit korang dapatlah kaki ketam atau kuah ketam jer…hehe. Makanannya nasi padang (tapi rasanya dah banyak yang dah kemelayuan), ikan sweet and sour, ketam masak lemak (ni aku tak sempat makan pun), udang sambal, ulam, klu tak silap ayam gulai pun ada, belut goreng crispy (my fav ni)..ayam pop, pucuk kayu, sambal ijau dan bermacam sambal lagi. Desert aiskrim…Lepas makan mmg tersadai jap..hehe. Syukur ngan nikmat tuhan.

Rasa Utara café, actually kedai baru buka kat times square ground floor, bila petang aku balik naik monorel aku boleh nampak buffet yang diorang set up kat luar. Place dia so cramp, tempat yang sempit bagi orang yang berbadan cute macam aku ni…hehe. RM49++ (ni klu tak silap hargamya) Makanan yang paling aku suka, sate, martabak dan bubur keledek. Tomyam seafood dia pun best, nasi briyani dengan ayam gulainya sedap. Kambing…mmmm aku tak boleh telan. Mungkin juga sebab aku tak pernah makan so ingat nak cuba lah, tapi macam ada bau lah pulak. Bila sebut utara makanan yang terbayang tentulah laksa kan…tapi boleh aku kata kan laksanya…mmm…aku tak rekomen..mmg tak kena ngan tekak aku…Staff kat situ very friendly dan baik hati…








Hehehe…minggu terakhir pada bulan ramadhan ni sempat lagi aku menjengah hotel Royale Chulan, Wow...tis boleh lah di katakan heaven untuk makanan kampung...terlalu banyak makanan sampaikan tak tahu apa nak makan. Cuma yang aku rasa yang buat macam tak kenanya ialah they DONT have salmon huhu..the have butter fish, tuna but dont have salmon...first time aku pgi hotel yang gah macam ni tak de salmon..ramai yang tercengang kat japenese buffet bila diaorang kata diorang tak de salmon...huhu. Uolls layan jer gambar2 kat sana ni....selamat berpuasa dan berhari raya..maaf zahir batin ye...












No comments:

Post a Comment