Wednesday, August 3, 2011

Alahai KTM....



Nama jer Express, Tapi kat mana express nyer tak pulak aku tahu…Boleh dikatakan aku pelanggan tetap KTM setiap tahun…Express Wau ke Kota Bharu, lagi lagi time raya..klu naik dari sini (kl Sentral) klu tak silap dalam klu 8.30 malam akan sampai ke sana lebih kurang dalam kul 10.30 pagi…kadang kadang ada gak sampai 11.30.. klu dah lebih dari 13 jam perjalanan tu, tu boleh dikira express ke?... Perkhidmatan yang tak pernah berubah..tak de ura ura pun untuk beli koc yang lebih pantas atau apa saja…Tak de budget ke diaorang ni…tak de untung?...or what?...ni boleh dikatakan “benda” yang paling lama…atau kerajaan terlepas pandang..or ni transport untuk orang orang miskin dan pertengahan sebab tu lah tak de usaha di lakukan untuk meningkatkan lagi prestasi train tu…huhuhu. Nasib baik aku tak jadi menteri klu tak mmg bergegar dewan tu di buat aku...ceh angan angan tu..
Tapi apa yang aku nak citer kat sini bukan sebab tu,…tapi sebab tiket raya…tiket raya beb, takde tiket tak balik raya lah aku…hoho. Ada kepala yang nak kena pancung klu tak balik…haha. Last year aku orang kedua yang berurusan kat kaunter (hari tu ari pertama kaunter di buka untuk tiket raya) KL Sentral…beli tiga tiket untuk tempat tido atau 2nd class..mula mula abik tempat tido atas pas tu aku nak yang bawah…budak yang kat kaunter tu boleh cakap tiket dah abis..tinggal yang aku ambik jer. Sedang kan aku orang kedua dan aku kat diaorng punya center, KL Sentral. Macam mana ngan orang yang kat belakang aku…orang ketiga dan seterusnya. Aku sempat Tanya yang macam mana boleh jadi macam ni, dan katanya ada orang yang dah blok semuanya..tapi tak tahu dari stesen mana dan siapa…hahahaha..KTM..KTM..nasib baik lah aku bukan orang ketiga…klu tak mahu runtuh kl Sentral tu di buat aku..mmg tak masuk akal…tak masuk akal..(atau keje orang dalam kot?). Kesian lah kat makcik dan pakcik yang telah menunggu dari awal pagi lagi..ni bukan nya bas tapi train yang panjang macam ular tu tak kan lah aku orang kedua, ko kata dah abis..budak pun dah serba salah sebab aku banyak tanya..walaupun aku dapat tiket aku tapi kesian kat orang yang tak dapat..adil ke macam ni. Klu tak nak jual  letak jer papan tanda "untuk anak beranak saya jer" atau tukar jer nama KTM tu pada "sepupu sepapat"...ok gak nama tu kan..


Tahun ni lak, aku awal awal lagi tepon call centre dia tanya bila tiket raya buka..budak yang jawab tu..mmm macam bangsat jer, buat darah aku mendidih nasiblah blum puasa lagi klu tak puasa sia sia jer aku ari tu...dia kata tiket blum jual lagi start jual pada 29 hb ni so aku pun tanya lah dia kul brapa kaunter buka, dia kata 8.30, aku jawab dengan lajunya..." kul 6.30 akak dah kat sana ambik no giliran" korang tau apa yang dia jawab...aku rasa macam sial jer.."klu akak dapat no satu pun kita tak gerenti tiket tu ada" huhuhu...sebab tu lah aku suruh KTM tu tukar nama. Korang pikir pikir lah sendiri...macam sial kan....

No comments:

Post a Comment