Saturday, August 25, 2012

Barang kahwin Jakarta....

Pegi jakarta on June 2012... pagi sampai jer kat airport tu (airportnyer kecik jer) aku mula cari sim card sana sebabnya aku punya hp ni bukan rooming. Setelah berpusing2 cari supir ngan cari kedai tepon untuk 15 minit baru jumpa. Beli simcard dan beli sekali prepaidnyer...ohhhh satu masalah lagi lak timbul, phone aku reject simcard tu duss....semua gara2 aku terlupa passwrd blackberry aku. Bala. masa tu masih pagi lagi dalam 7.30, budak kedai tu suruh aku pegi kesatu tempat...namanya aku tak ingat sangat  tapi lebih kurang lowyat kat sini lah. katanya ada blackberry ctr kat sana...bb (blackberry) di pangil bey bey kat sana...heehe. puas aku pikir apa yang diorg cakap. Kuar dari airport cari supir yang telah kitaorg sewa dari .......dia bole pegang sepanduk sambil tidur kat kusi airport tu...dah lah dok tersorok...sabar jer lah. Pegi ke tempat tu tapi syangnya hari masih pagi so mundar mandir kat dalam...kdi banyak lagi tak buka. Bfast di A&W, dan disebabkan kawan aku yg tak menyempat terpaksa  lah aku buat reformat kat kdi biasa bukan kat bb centre...hope everything ok.





ni kat Mangga Dua...





Sedap giler.....

Add caption

 kat sini aku tinggal di amaris hotel yang berdekatan dengan tanah abang. Hotel ni harganya mmg ok yang teramat but jangan la expect yang lebih2. sempit sikit..dan bising (mungkin gak sebab dindingnya nipis) so  boleh dengar apa jer sound dari luar...terdapat sederet cafe kat bawah...so malam2 mmg lepak kat sana. best....bersebelahan dengan mall ( actually bersambung).
Mall yang bersambung dengan hotel ni sebenarnya adalah pusat wholesale untuk tudung...kat ground floor..waktu pagi...waaaa banyak dan cantik cantik semua....yang penting murah. Klu aku yang x paki tudung ni pun boleh giler x tau lah mcmana...
Tanah Abang...for me tempat ni tak de lah menarik sangat...kain lace dia pun mcm ketinggalan zaman sikit...tapi aku belilah gak kain kat sini untuk kenduri kahwin adik aku...survey gak "buah tangan" untuk kenduri tapi tak satu pun yang berkenan. Bagi aku dari segi harga Mangga Dua lagi murah..dan banyak pilihan. Bandung better...:)









Grand Indonesia Mall mmg vast...ada satu tempat kat atas "kingdom of Toys" ni mesti pegi...Toys dia buat aku nak jadi budak balik dan harganya superrb...murah.
Makanan dia jangan citerlah...mmg heaven...


No comments:

Post a Comment